İşletmelerde Dijital Örgünün etkin yönetilmemesi, ürün yaşam döngüsü boyunca gerekli olan Yazılım, Donanım, Sistemler, Tesisler ve Altyapı süreçlerinde düzeltici faaliyetlere sebep olur.
Ürün ve kurumsal gereksinimlerinin yönetimi, Dijital Örgünün temelidir. Bir ürün veya hizmetin Dijital Örgüsünü oluşturan süreçler; konsept, geliştirme, üretim, kullanım, bakım ve elden çıkarma aşamalarını içerir. Konfigürasyon Yönetimi, Dijital Örgünün temeli olan ürün ve kurum gereksinimlerinin omurgasıdır.
Bu eğitimde, bir işletmenin Kurumsal Dijital Örgüsünü oluşturması için gerekli olan yöntemler tanımlanmakta ve CM2 modeli ile; kurumsal gereksinimlerin geliştirilmesi, yapılandırılması, yönetilmesi ve şirket genelinde iyileşmenin nasıl sağlanacağı aktarılmaktadır. Gereksinim yönetiminin ana unsurları olan ürün, çözüm ve iş gereksinimlerinin tanımlanması, yapılandırılması ve sahiplenilmesi konuları da ele alınmaktadır.
Eğitim sonunda, sınavı başarıyla tamamlayan katılımcılara, IpX (Institute for Process Excellence) onaylı sertifika verilir.