MODÜL 1: DEĞERLENDİRME VE ÖNCELİKLENDİRME

İşletmelerin, ürün ve hizmetlerinin gerçekleştirilmesine yönelik süreçleri ile mevcut uygulamaları arasında boşluklar bulunmaktadır.

Sempro Değerlendirme ve Önceliklendirme Modülü ile şirketlerin mevcut durumu incelenir, mevcut süreçler ve süreç performansının anlaşılması için veri toplanır, süreçlerdeki boşluklar ve düzeltilmesi gereken alanlar tespit edilir.

Değerlendirme sırasında süreç sahiplerinin “Biz Kimiz?”, “Ne Yapıyoruz?” ve “Nasıl Yapıyoruz?” sorularına verdiği cevaplar incelenir. Süreç sahipleriyle birlikte, şirketin kurumsal kimliği, ürünleri, yürütülen çalışmalar, süreçler ve kullanılan sistemler gözden geçirilir, eksiklikler belirlenir ve bu eksikleri gidermek için görevler, görevlerin öncelikleri ve tamamlanma tarihleri kayıt altına alınır.

KDM Modül 1

Kapsam

1- Değerlendirme

Değerlendirme kapsamında, aşağıda belirtilen başlıklarda firmanın kimliği, ne iş yaptığı ve iş süreçleri gözden geçirilir.

Firmanın Kurumsal Bilgileri: BİZ KİMİZ?

  • Şirketin güncel olarak kullandığı “Biz Kimiz?”, “Misyon” ve “Vizyon” ifadeleri
  • Şirketin organizasyonel yapısı: Şirketin hiyerarşik yapısı ve görev dağılımları 
  • İş Ortakları: Kurumsal iş birliklerinin geliştirilmesi, iş birliklerinin kapsamı ve ilgili bilgiler, anlaşmalar, vb.
  • Dış Kaynaklar ile İlişkiler: Şirketin kendisine rekabet üstünlüğü sağlayan yetenekleri dışında kalan faaliyetlerinin yönetimi, dış kaynakların belirlenmesi ve bu hizmetleri aldığı firmalar hakkında bilgiler, anlaşmalar, vb. (ör: web sitesi tasarımı, hukuk bürosu, mali müşavir vb.)
  • Şirket Politikaları: Etik kurallar, rüşvet ve yolsuzluk karşıtı politika, kalite politikası, uyum politikası, değerler ve prensipler, insan kaynakları politikası, vb.
  • Temel Yetkinlikler: Şirketin rekabet üstünlüğü sağlayan yetenekleri (mühendislik, proje yönetimi, üretim, test, kalite, vb.)    

Firmanın ne iş yaptığı: NE YAPIYORUZ, KİMİN İÇİN?

  • Ürünler ve Hizmetler: Şirketin ürün ve hizmetlerine dair tanıtıcı ve üçüncü şahıslarla paylaşılan bilgi ve dokümanların yönetilmesi (ör: katalog, internet sitesindeki ürün bilgileri vb.)
  • Müşteri Yönetimi: Şirketin halen iş yaptığı ve potansiyel müşterilerini nasıl yönettiği, ilgili bilgilerin ve kayıtların yönetimi

Firmanın İş Süreçleri: NASIL YAPIYORUZ?

  • Şirketlerin kurumsal iş süreçlerinin ve bu süreçlerin uygulamalarının gözden geçirilmesi
  • Organizasyonun ve süreçlerin tanımlandığı Stratejik İş Planı oluşturulması:

    Stratejik İş Planı; organizasyonun kurumsal kimliğini, yaptığı işleri ve bu işleri yapmak için kullandığı süreçleri ve altyapıyı tanımlayan en üst seviye veri setidir.

  • Var olan süreçlerle en iyi uygulamalar karşılaştırılarak boşluk analizinin gerçekleştirilmesi (CM2-500 referans alınır)

  • Üzerinde çalışılacak süreçlerin belirlenmesi

2- Değerlendirme ve Önceliklendirme Raporu

Şirketin kurumsal kimliğinin, ürün ve hizmetlerini yönetmek için uyguladığı süreçlerin ve altyapısının ayrıntılı değerlendirilmesini, en iyi uygulamalar ile arasındaki boşlukları ve bu boşlukların giderilmesi için belirlenen görevleri, görevlerin önceliklerini ve tamamlanma tarihlerini içeren rapordur. Değerlendirme ekibinin tespit ve önerileri de rapor da yer almaktadır. Rapor değerlendirme sırasında birlikte hazırlanır.

3- Değerlendirme ve Önceliklendirme Modülü Çıktıları

  •  Değerlendirme ve Önceliklendirme Raporu

 

 


 

 

 

 

Detaylı bilgi ve teklif almak için info@sempro.com.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.